کد خبر : 15816 تاریخ انتشار : ۲۸آذر ۱۴۰۳ ساعت 18:04
روهام قلیچی خبرداد

راه اندازی نخستین آکادمی بین‌المللی خوراک‌ شناسی"کاشف" در رشت

راه اندازی نخستین آکادمی بین‌المللی خوراک‌ شناسی

رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان از راه اندازی نخستین آکادمی بین‌المللی خوراک‌ شناسی ایران در رشت خبر داد.
به گزارش نیمرخ به نقل از مهر، روهام قلیچی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نخستین رویداد و نمایشگاه کافه رستوران و صنایع در رشت فرصتی برای معرفی قابلیت‌های این شهر است.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان با بیان اینکه نخستین رویداد ملی کافه‌رستوران و صنایع وابسته همزمان با روز رشت دایر شده است، گفت: کافه رستوران‌ها نقش محوری در اقتصاد و اشتغال منطقه ایفا می‌کنند و باید گسترش پیدا کنند.

شرکت ۸۰ برند مطرح در رویداد کافه ‌رستوران رشت
قلیچی از شرکت ۸۰ برند مطرح در رویداد کافه ‌رستوران رشت خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه با ۲ هزار متر غرفه‌سازی در رشت برگزار شده که می‌تواند یکی از اتفاقات خوب برای رشت تلقی شود.
وی با اشاره به برند شهر خلاق خوراک‌شناسی برای رشت، افزود: این برند باید بر رشت و رشتوندان آورده اقتصادی و اعتباری داشته باشد.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان از برپایی کارگاه‌های آموزشی با محوریت خوراک‌شناسی و کافه‌رستوران در رشت خبر داد و گفت: این کارگاه‌های آموزشی زمینه معرفی و شناسایی انواع خوراک محلی گیلان و رشت را فراهم می‌کند.
قلیچی از برگزاری ۵ مسابقه ملی حوزه کافه‌رستوران به مناسبت روز رشت خبر داد و اضافه کرد: افراد برتر در حوزه کافه‌رستوران معرفی و تجلیل می‌شوند.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان با اشاره به گاهشمار رویداد و نمایشگاه ملی کافه‌رستوران و صنایع وابسته در رشت بیان کرد: این نمایشگاه از روز ۲۷ آذر شروع شده و تا 30 این ماه ادامه دارد و از 8 تا 10 شب در محل دائمی نمایشگاه‌های گیلان در رشت دایر است.
قلیچی از راه اندازی اولین آکادمی بین‌المللی آموزشی خوراک‌شناسی ایران در رشت خبر داد و اضافه کرد: آکادمی خوراک‌شناسی در کنار آموزش به مقوله پژوهش در این حوزه نیز می‌پردازد.

رستوران‌ها آئینه تمام نمای برند خلاق خوراک رشت هستند
رئیس اتحادیه رستوران و غذاهای سنتی رشت با بیان اینکه رستوران‌ها آئینه تمام نمای برند خلاق خوراک این شهر هستند، گفت: خلاقیت خوراک رشت با غذاهای رستوران‌ها و اصناف این حوزه معرفی می‌شود.
مهدی پورمحمدی دراین نشست اظهار کرد: برند شهر خلاق خوراک شناسی، می‌تواند برای رشت فرصت آفرین باشد.
رئیس اتحادیه رستوران و غذاهای سنتی رشت با اشاره به مزیت‌های برند شهر خلاق خوراک شناسی بیان کرد: برند خلاق خوراک شناسی باید در متن و بدنه شهر رشت نمایان شود تا اثرگذار باشد.
پورمحمدی با بیان اینکه هتل‌ها و رستوران‌ها آئینه تمام نمای برند خلاق خوراک رشت هستند، گفت: خلاقیت خوراک رشت با غذاهای رستوران‌ها و هتل و اصناف این حوزه معرفی می‌شود.
وی با بیان اینکه برند شهر خلاق خوراک رشت آورده حمایتی برای رستوران‌ها نداشته است، افزود: پس از طرح این عنوان برای رشت فقط شاهد افزایش کمی رستوران‌ها در این شهر هستیم و اتفاق مثبتی برای رستوران‌ها و اصناف این حوزه نیافتاد.
رئیس اتحادیه رستوران و غذاهای سنتی رشت با بیان اینکه برخی دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های شهرداری منجر به خاموشی چراغ واحدهای صنفی می‌شود، گفت: مدیریت شهری باید نسبت به اصناف حوزه خوراک نگاه حمایتی داشته باشد.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید